Tuesday 19 May 2015

" Si Dia Permaisuri Hati "



Assalamualaikum . 

Syukur, diberi nikmat sihat oleh pemilik bumi ini. hari ni rasa nk share satu kisah bidadari yang aku selalu doakan dia selepas solatku. . .




--





--








" BONDAKU "

















Aku xtahu seteguh mana ALLAH bagi hati bonda ku tabah dan kuat, sampai satu masa aku aku ungkapkan "kuatnya MAMA" . 









Baru2 ni mama kne pergi kerja luar . 2 minggu mama kat sarawak. Saat dua minggu itulah kemampuan isteri dan kebolehan aku teruji. 














Hampir 100% kerja rumah aku buat. mau tak tercabut pinggang,nasib baik baby dalam tummy memberi komitmen yang mantopp.. hee..














Sejujurnya ak terkejar2 jugak nak uruskan rumah, sbbnya aku terikat dengan adik aku yang kerja di area kl dan kne pick up die kat bts dan malam tu pulak aku ade bt part time. ohh. sangat mencabar.














Tapi Alhamdulillah. ALLAH mudahkan segalanya. pagi aku siapkan semua, sarapan dan makanan tgh hari. satu benda yang aku bersyukur adalah, ak dibantu oleh suami tercinta. tq abg. petang balik dari kerja aku terus masuk dapur dan masak lagi.. itulah rutin mama.. yang aku cuba buat masa tiada dia dirumah. 














Masa tiada mama, aku mula terfikir gigihnya hati2 insan yang ALLAH telah tariknya ibunya dahulu. kuatnya hati mereka. aku yang baru 2 minggu mama pergi outstation pon dan mula mengeluh. ALLAHU..














Kuatkan hati ini sekiranya ALLAH tarik bondaku sebelumku.*amin*














"SELAMAT HARI IBU DAN GURU MAMA" , terima kasih kerana menjadi guru dan ibu kepada kakak dan adik. Love U Mom!

No comments:

Post a Comment